- Impulsionarea procesului de formare continuă a competențelor digitale la cadrele didactice și științifico-didactice, ținând cont de condițiile specifice ale organizării învățământului la distanță și îmbinarea lui cu cel autentic, în vederea formării specialiștilor de calitate în condițiile de pandemie.
- Formularea regulilor mai severe de comportament din spațiul virtual și de completare a acestui spațiu cu conținut social pozitiv. În acest context va fi posibilă neutralizarea influenței criminogene a internetului, prevenirea criminologică a consecințelor distructive a internetului. Utilizarea unităților de analiză criminologică eficientă și opiniile analiștilor în domeniul criminalității din țările cu mai multă experiență în domeniu.
- Fortificarea asistenței psihologice în vederea depistării timpurii a persoanelor ce acuză anxietate, depresie și agresivitate, tulburări posibbile provocate de disstresul în condițiile de pandemie de pandemie.
- Punerea în aplicație a măsurilor elaborate de Stat în vederea protecției populației, profilaxia, prevenirea şi/sau combaterea bolilor epidemice, tulburărilor psihice generate de informație dăunătoare și dacă aceasta pune în pericol sănătatea psihică și fizică a populației.
- Lărgirea spectrului de cercetare atât de către persoanelor din sistem, cât și de cadrele științifico-didactice, cercetătorii în domeniu a modificărilor fenomenului criminologic în condițiile pandemiei: unele infracțiuni vor diminua, altele vor crește cu diverse variații în sens cantitativ, precum și unele modificări la nivelul formelor de manifestare ale comportamentului delincvent, transformări care necesită multă atenție și studiu dedicat unei atitudini de precauție și vigilență manifestată din partea celor implicați în gestiunea acestui fenomen complex.